onsdag 26. juni 2013

Drømmekjolen er klar

Endelig har jeg fått gjort ferdig denne kjoledrømmen, så den er klar til bursdagsfeiring på lørdag.

Mønster:
Feliz fra Studio Tantrum/Farbenmix, str. 86/92

Stoff:
"Morning Flower Fairies Garden Apple" (overkjole) og "Morning Flower Fairies Flower Garden Apple" (rysjer og knyting bak), begge fra Michael Miller kjøpt fra Fabric.com.
Lille Martine, eplegrønn (rysjer) fra Stoff og Stil.
Hvit batiste (underkjole og rysjer) fra The Old Fashioned Baby.







Jeg har pyntet kanten på overkjolen med et hvitt skråbånd med blonde. Langs kanten på underkjolen har jeg sydd et blomsterbånd; de samme som er brukt over rysjene bak.

6 kommentarer:

  1. Bestiller en i str. 36 år.. :P

    Den var aldeles nydelig!!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, Hilde! Jeg er rimelig fornøyd selv også; den som bare var en liten jente :)

      Slett
  2. Kjempefin kjole, og skikkelig håndarbeid!
    Du kan være kjempestolt :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Jeg er veldig stolt :D

      Slett
  3. Svar
    1. Tusen takk! Du lager mye fint selv, jeg har vært inne på bloggen din og kikket :) Den strikkede ballongbuksa var bare helt skjønn :)

      Slett