søndag 3. februar 2013

Snasen dame

Min første voksenkjole er et faktum, og gjett om jeg er fornøyd!

Kjolen heter "Sukkertøykjole" og er tegnet av bloggeren "Klinkekult". Mønsteret er med i boken "Made by me - sybloggernes beste oppskrifter". Snittet er veldig fint med høyt empire-liv, og passer veldig godt til alle med typisk "kjerringfasong". Jeg har sydd den i størrelse M, og satser på at den skal passe enda litt bedre til sommeren ;)

Stoffene har jeg hatt liggende en stund. Poplin med japan-damer og bringebærrød twill er fra Stoff og Stil, kjøpt for lenge siden. Den ensfargede er broadcloth (tettvevd, mykt bommullsstoff) fra fabric.com. Fargen jeg har brukt heter 30's Hyacint. Kjolen er egentlig et resultat av at jeg ville teste ut mønsteret, og måtte ta de stoffene jeg hadde liggende, og som jeg hadde råd til å "kaste bort" om kjolen skulle vise seg å ikke passe. Jeg har store planer om å sy opp flere kjoler i finere stoffer etter hvert.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar