onsdag 27. november 2013

Ull-luer med refleks og nytt leketøy

Sist helg var det symesse på Lillestrøm, og jeg var så heldig at jeg kom hjem med et nytt leketøy; en Silhouette Cameo. Det er i korte trekk en maskin som skjærer ut figurer som man lager eller kjøper i et medfølgende dataprogram. Jeg kommer hovedsaklig til å bruke den til å skjære ut figurer eller bokstaver i vinyl som kan strykes på klær.

Den måtte selvfølgelig testes så snart den kom i hus, og resultatet ble hver sin lue til storebror (lysegrå) og vesla(rosa) i ullfrotte fra Janus ull-på-rull og vinyl i refleksstoff.

Både varmt, kult og praktisk!

Slike luer kan jeg også sy på bestilling :)


Ull med sau... -pun intended!


Her har jeg tatt bildet med blits, slik at refleksen kommer til sin rett.

3 kommentarer:

  1. Flotte luer. Det er jo bare genialt med den stryke refleksen. Hvordan holder disse luene av ull seg i fasongen etter bruk? Tenker om man må lage de litt smalere enn vanlige, eller kanskje motsatt? :)

    SvarSlett
  2. Takk :) Disse luene er brukt i barnehagen kun et par dager, så jeg kan vel ikke svare helt på det, enda. De ser ut til å holde fasongen bra, det virker som om ullfrotteen til Janus ikke blir "slapp". Jeg synes feks den er litt stødigere enn ullfrotteen fra Myllymuksut.
    Den stretcher ganske bra; jeg endte med å sy etter samme mål som jeg gjør av jersey. De passer fint, men det hadde nok ikke gjort noe om de var ørlite grann smalere.

    SvarSlett