tirsdag 4. oktober 2011

Nydelig nostalgi

"Baby will be well and smiling in little garments made by Mother"
-Jeannie Baumeister fra The Old Fashioned Baby.

Så da får jeg bare håpe at Solveig smiler og ler når hun får på seg denne søte kjolen jeg har sydd i flortynt bomullsstoff etter Old Fashioned Baby's mønster Baby Rose Raglan Dress:


Puffermer, blonder og enkle dekorsømmer. Dette er veldig gammeldags og veldig søtt i all sin enkelhet. Kjolen lukkes bak med fire små perlemorsknapper.


Både ermer og hals er kantet med mellomverk og bomullsblonde.


Foran på brystet er det pyntet med en dekorsøm, samme søm er brukt over sømmen mellom ermer og for- og bakstykke.


Den brede falden er lagt opp med samme lyseblå brodertråd som er brukt som pynt på brystet.

Kjolen er alt for stor for Solveig enda (sydd i str 6-12 mnd) men jeg håper den blir fin til jul. For å gjøre antrekket komplett skal jeg også sy underkjole og bleiebukse i samme stil; bilde vil komme etter hvert.

Jeg har også et par meter med fine Liberty-stoffer liggende (handlet hos mitt nye "nettfunn" Shaukat & Company i London) og klør etter å teste ut dette nyinnkjøpte mønsteret. Tror det passer perfekt for de tynne og delikate Liberty-stoffene.
Håper Solveig skal få et par fine sommerkjoler til neste sommer :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar