torsdag 20. oktober 2011

Søtt til sommeren

Pappa har vært et par dager i Bergen på konferanse, og Sivert så sitt snitt til å hive seg med for å være litt sammen med farmor og farfar. Siden det bare ble oss damene igjen hjemme, og sove-Solveig liker å ta det med ro om dagen, ble det god tid til å sy for Mamma.
Jeg fikk da testet ut et mønster jeg har hatt liggende en stund; har syntes at denne kjolen fra Kwik Sew har sett utrolig søt ut. Bestemte meg for å sy til en liten nabo som takk for at Solveig har fått arve klær og sko.

Gleder meg til å se lille-Ingrid i denne til sommeren:

Kjolen er sydd i tynt, rosa bomullsstoff, kantet med blomster i mange farger. Den er sydd i størrelse tre år; mønsterarket dekker 1-4 år.

Foran på bryststykket er det pyntet med store, lilla knapper.

Knappestolpe med perlemorsknapper bak.

Jeg elsker denne kjolen! Tror den kan varieres i det uendelige. Med litt fine stoffer blir det en nydelig penkjole, -men kan godt bli en hverdagskjole med litt røffere stoff. Den jeg har sydd er en utpreget sommerkjole i flortynn, ren bomull. Gleder meg til å sy denne til Solveig i Liberty-stoff :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar