tirsdag 21. januar 2014

Monstertrucker til storebror

Jeg har endelig fått sydd en kosedress til storebror av de herlige monstertruckene fra Sydilla. Rett før jul kom de populære monstertruckene i velour, og det måtte man selvfølgelig ha en bit av!



Både genser og bukse er fra favorittboken "Heilt spesiell og Jubel, sy glade klær til glade barn"; "Brun hettegenser" og "Brun bukse", begge i str.122, da de kan være litt små i størrelsen. Jeg har også lagt på litt ekstra benlengde på buksa. Da er passformen til gjengjeld helt super. Monstertruckene er matchet med brun velour fra Hilco og turkis ribb fra Stoff & Stil.



På buksa har jeg sydd inn et bisebånd laget av ribb langs sidene, samt kanten av lommen. Her vises også sømmen jeg har brukt for å sy fast lommen godt; en elastisk pyntesøm sydd med vanlig symaskin siden jeg ikke har coverstitch. Det fungerer kjempebra og jeg ble veldig fornøyd med resultatet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar