tirsdag 14. januar 2014

Nok en Feliz...

Endelig er den siste Feliz i rekken ferdig og klar til å sendes nordover som tantegave til niårsdag på fredag :) Kjempefine kjoler, men nå blir det nok en god pause fra disse framover.

Jeg hadde vanskelig for å bestemme meg for hvilke bilder jeg skulle legge ut, derfor pøser jeg bare på...



I overkjolen har jeg brukt rosa feer fra Michael Miller's "Garden fairies", kjøpt fra Fabric.com. Kappene bak er også stoffer fra samme serie. I underkjolen er det smårutete, rosa "Lille Martine" fra Stoff & Stil. Siden tantejentene mine ble lovt like kjoler i bursdagsgave, er også denne pyntet på samme vis som de jeg har sydd tidligere.
For de som måtte lure på mønsteret, så er det altså "Feliz" fra tyske Farbenmix; rett og slett en kjoledrøm for alle små og store jenter!









De rosa feene er bedårende søte!



10 kommentarer:

  1. Utrolig vakker kjole "bøyersegistøvet" :) Så flink du har vært!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, koselig å høre fra noen som er veldig flink selv!!
      Er litt jobb med disse, men er heldigvis greie å sy :)

      Slett
  2. Så utrolig nydelig! Ikke så rent lite arbeid med en sånn. Liker detaljene og stoff kombinasjonene du har valgt :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, Bente!
      Mye jobb ja, men artig å se tre nieser pluss egen lita frøken i "like" kjoler :)

      Slett
  3. Like imponert hver gang! Nydelig!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, Anne Hilde!
      Skal slippe å se flere av disse på en stund nå ;) Håper å komme i gang med litt fargerike sommerklær snart..

      Slett
  4. Du har fått skikkelig dreisen på disse Feliz-kjolene :)

    Flott kjole, igjen! :D

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, Ulla! -men nå blir det jammen en lang pause fra de. Kjolene blir fine, men "masseproduksjon" er ikke det kjekkeste jeg vet ;)

      Slett
  5. Todella kaunis ja herttainen mekko :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Thank you! Really nice to hear from finnish visitor :)

      Slett