lørdag 19. oktober 2013

Frosken som ble til et pinnsvin

Jeg har sydd froskegenser og froskebukse (s. 38/39) fra Heilt spesiell og Jubel. Froskene ble til pinnsvin, i og med at jeg sydde i lilla pinnsvin-ull (-hva nå det er?) fra Myllumuksut og deilig krinkelull fra Janus. Jeg har kantet med bomullsribb fra Stoff & Stil.
Det er deilig med ull nå som kuldegradene kommer snikende her på Østlandet, og denne er ment for barnehagebruk. Krinkelulla fra Janus har vi veldig god erfaring med både for slitestyrke etter tøff bruk og at den holder seg fin i vask :)

For denne buksa og genseren, kan jeg si meg enig med de som synes at mønsteret kan være litt lite i størrelsen. Dette er jo selvfølgelig en smakssmak; vesla mi bruker str. 92 til vanlig, og disse modellene synes jeg ble akkurat passe i str. 98. Da er til gjengjeld passformen helt super; litt smal og buksa poser litt i leggen.











Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar