søndag 27. oktober 2013

Utfordringen

Jeg har etterhvert fått testet ut flere av modellene i syboka til Heilt spesiell og Jubel; og jo mere jeg blar i boka, jo flottere og mer inspirerende synes jeg den blir.

Rett før helgen ble jeg utfordret av forfatter Kristin Thorsnes, bedre kjent som den superflinke sydamen og bloggeren "Heilt spesiell", til å sy "Genser til togturen" (s.80). Jeg har jo vanskelig for å si nei til en utfordring, så da var det bare å hive seg rundt.



Dette er en veldig kul modell, og det var en utfordring å finne stoff og farger som var kule nok, synes jeg. Jeg valgte å klore meg fast i sommeren og protestere mot at det går mot mørkere tider på denne måten:


Fotoprintet er fra Stoff & Stil, rosa og gul ribb/kanting, samt rosa striper er fra Liandlo. Trykknapp til halskanten er på vei til min postkasse i skrivende øyeblikk :)



4 kommentarer:

  1. Denne er noe av det fineste jeg har sett. Utrooolig kul, fargene, stoffsammensetningen og alt er bare 100% kult!
    Prikken over i'en er den gule glidelåsen. Denne bør i glass og ramme!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for en av de fineste kommentarene jeg har fått, Shamu! Jeg setter veldig pris på kommentarer i bloggen.
      Denne ble jeg mer fornøyd med enn jeg trodde på forhånd. Utgangspunktet var at den eneste glidelåsen jeg hadde var gul, og at det eneste stripete stoffet jeg hadde (og ville bruke på ermene) var rosa/hvit. Da ble det slik :)

      Slett
  2. Så utrolig kul den ble! Knallstilig! Har tenkt til å prøve meg på den genseren etterhvert jeg også, men har ikke funnet passende stoffer enda.

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Den ble overraskende fin, og kan anbefales; modellen skiller seg så absolutt litt ut. Jeg ble faktisk såpass fornøyd at jeg nå har kjøpt velour og skal sy den matchende togbuksen også etter hvert :)

      Slett