mandag 31. mars 2014

Bukse til liten og bukser til bittelitt større

Fredag og fridag gikk denne gangen med til å sy bukser til englebarna. Siste hånd på verket ble lagt i helga, og da var fem nye bukser klare.


Først et actionbilde av storebror i ny olabukse...

Samtlige bukser er sydd etter "Froskebuksen" fra boken til Heilt Spesiell og Jubel, str 128 til storebror og str 104 til vesla. Jeg liker at vår og sommerbuksene er litt romslige, dessuten er det ikke alle stoffene her som har like god stretch. Det hadde nok gått greit å gå ned en str også...


Bringebærrød stretch twill fra Fabric.com, vinyltrykk laget med Silhoette Cameo og vinyl fra Sydilla og Glada Grodan


Stoff og Stil sin gråmelerte french terry. Hjerteknapp fra Lykkedragen.


Stretchdongri fra Stoff og Stil og vinyltrykk i superkul sølv-slange fra Sydilla.


Bukse til storebror i french terry. Vinyltrykket er spesialbestilt fra mottaker; Enderman fra Minecraft.


Mere stretchdongri med en skater i sølv-slange bak på leggen. Dette er buksa som vises på actionbilde :)

4 kommentarer:

  1. Skikkelig kule bukser! Det blir liksom det lille ekstra med de strykemerkene :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, Bente! Med strykemerkene får man stor effekt med lite arbeid, ja ;) Kjekt å pynte litt, uten at det blir en del av et sett. Dette er tenkt å være litt sånt som skal passe til alt :)

      Slett
  2. De buksene ble utrolig stilige! Nå har jeg lagt meg til som følger av bloggen din og gleder meg til å følge med fremover:-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! -og så koselig at du vil følge meg :) Nå har det vært stille en stund, men jeg skal komme med masse nye klær ganske snart :)

      Slett